Bloody Disgusting recenzija Hellraisera ne sadrži spojlere.

Hellraiser ne treba predstavljati. Debitantski dugometražni igrani film Clivea Barkera, koji je adaptirao prema svojoj noveli Srce pakla, uveo je ljubitelje horora u pakleni svijet Cenobita i odmah ih uzdigao do statusa ikona horora. Arbitri boli i patnje vraćaju se u jedanaestom filmu franšize, koji su ovaj put ponovno osmislili redatelj Kuće noći David Bruckner i scenaristi Luke Piotrowski i Ben Collins. Njihov Hellraiser ima vjerniji pristup Barkerovom radu, ali s novim paklenim atrakcijama.

Cold Opening predstavlja pokvarenog milijardera Rolanda Voighta (Goran Višnjić) i njegove eksperimente s kultnom kutijom zagonetke. Šest mjeseci kasnije, liječena narkomanka Riley (Odessa A'Zion) žali se svom ljubavniku Trevoru (Drew Starkey) da nema novca nakon posljednje svađe s bratom Mattom (Brandon Flynn). Mattov skepticizam prema Trevoru i njegovi strahovi da bi se Riley mogao vratiti pokažu se točnima kada Trevor predloži da se Riley obogati provaljivanjem u Voightovu vilu. Tamo Riley pronalazi tajanstvenu kutiju zagonetke, nesvjesno prizivajući sadistička nadnaravna stvorenja iz druge dimenzije.

Обзор восставший из ада 2022

Piotrowski i Collins odlučuju se za izravnu jednostavnost, prepuštajući Brucknerovim slikama da odrade težak posao. Ovdje je duboki bunar mitologije bez ikakvog oslonca. Riley se utrkuje s vremenom kako bi naučila povijest predmeta koji je uzela od Voighta, postupno otkrivajući njegovu svrhu i način djelovanja. Ova misteriozna kvaliteta je intrigantna i omogućuje likovima da dođu do izražaja. Rileyin nestabilan odnos s njezinim bratom stvara emocionalnu jezgru, pogotovo kada u jednadžbu uđe Mattov dečko Colin (Adam Faison). Također je pametan potez staviti lik koji se bori s ovisnošću u središte, u svijetu u kojem opsesija često gura ljude na samouništenje u paklenoj zagonetki.

Bruckner iznenađuje atmosferom horora 90-ih. Pametan i kićen dizajn i tamna paleta boja, posebno u stražnjoj polovici filma, podsjećaju na The Dark Castle iz kasnih 90-ih. Možda je preslabo osvijetljen; Na nekim je mjestima teško razaznati izvrsne nove cenobite. Slijedeći Barkerov izvornik, Bruckner prvo odgađa pojavu Cenobita, obavijajući ih tamom i kratkotrajnim pogledima. Ovaj pristup manje je više ostavlja vas gladnima da vidite više, što je upotpunjeno prekrasnim dizajnom stvorenja i SFX radom Josha i Sierre Russell. Unatoč estetici 90-ih, Hellraiser dovodi Cenobites u moderno doba odbacivanjem kože i povećanjem količine sakaćenja.

Обзор восставший из ада 2022

Najdojmljivija je nadahnuta izvedba Jamieja Claytona kao paklenog svećenika vođe Cenobita. Clayton odiše elegancijom, snagom i prijetnjom, a njezini izbori i maniri pružaju uvid u paklenu hijerarhiju. Film uglavnom leži na A'Zionovim ramenima, ali Clayton krade svaki trenutak kad je na ekranu.

Ova nova inkarnacija Hellraisera daje prednost mirnoj kontemplaciji umjesto spektaklu budući da je vođena pomnim istraživanjem zapleta i mitologije. To se osjeća, čak i znajući da još ima mnogo toga za naučiti o unutarnjoj strukturi kutije. U filmu ima krvoprolića, lanaca, boli i patnje. Ima tu i seksa, iako je u usporedbi sve vrlo pitomo. Faison donosi moralni kompas i srce, a A'Zion je zabavan, ali Cenobiti su ti koji i dalje vladaju našim užasnim srcima. Hellraiser donosi dovoljno stila i izgradnje svijeta s očaravajućim novim Hellpriestom da ćemo se rado prijaviti za sve druge atrakcije koje nam Bruckner sljedeće pokaže.

Udio:

Ostale vijesti